Wednesday, January 31, 2007

Surat Lawas

elbi
Surat lawas.
Tue Jan 30, 2007 3:18PM
202.188.228.9
Bila kaganagan PBM handak maulah masyurat agung di Sungai Ganal, gagawaian mambuka surat dalam fail. Tatamu surat hagan Haji Mohsen ( S/Usaha PBM ) mambawae jadi pamarhati masyuarat AJK PBM. Tagal ari tu ulun kada kawa datang. Surat tu boleh haja dibaca kulaan sabarataan ( kada surat rahsia rasmi pang... ). Tujuan ulun , sahibar handak tahu ada atawa kada ' cadangan ' ulun dibincangkan. Nitu banarai...

Mesyuarat AJK PBM – 10 / 04/ 2005.

Dimaklumkan, surat tuan bertarikh 21/ 03/ 05 selamat diterima pada hari ini. Terima kasih diucapkan atas kepercayaan PBM menjemput saya hadir dalam mesyuarat AJK diadakan kelak.

2. Namun begitu, saya mohon maaf kerana tidak dapat hadir bersama berikutan saya ditugaskan sebagai pengerusi pembentangan kertas kerja di satu seminar, pada tarikh dan masa tersebut , yang telah diamanah lebih awal kepada saya.

3. Saya turut bersetuju dengan keputusan yang diambil pada mesyuarat kelak dan di samping itu saya menyarankan beberapa perkara, moga-moga dapat dibincangkan kelak.

3.1. Kemasukan ahli baru PBM perlu melalui dan mendapat sokongan dari cawangan PBM serta direkodkan oleh cawangan tersebut, untuk kemudahan pengurusan akan datang.

3.2. Kutipan yuran tahunan PBM perlu diberi mandat kepada Bendahari cawangan PBM mengutipnya ( kerana mereka lebih kenal dengan ahli di kawasan dan mudah berhubung – Resit dikeluarkan oleh mereka ). Sebahagian dari yuran tersebut ( Saya cadangkan 30 % ) perlu diagihkan kepada cawangan untuk membiyai aktiviti mereka. Manakala bakinya, diserahkan kepada Bendahari PBM Pusat , terus melalui akaun bank PBM Pusat.

3.3. PBM Pusat perlu menyenaraikan dan mengemaskini nama ahli PBM mengikut
cawangan di alamat mereka berada, kemudian memberikan senarai itu kepada cawangan PBM untuk tindakan pada masa depan. Seperti mengedar surat jemputan mesyuarat agung, kutipan yuran dan sebagainya.
(2)

3.4. PBM Pusat dan cawangan-cawangan PBM perlu membuat alamat e-mail rasmi, bagi kemudahan perhubungan secara terkini antara dua pihak. Disarankan juga ahli-ahli Majlis YDP termasuk Timbalan YDP, Setiausaha, Bendahari dan AJK turut mempunyai alamat e-mail masing-masing dan dimaklumkan kepada pentadbiran cawangan-cawangan PBM ( Atau sekurang-kurangnya nombor telefon rumah/ bimbit masing-masing ) .

3.5. Mesyuarat-mesyuarat AJK PBM Pusat yang diadakan, perlu membincangkan
sekurang-kurangnya satu ( atau lebih ) aktiviti PBM Pusat untuk dilaksanakan dalam tempuh antara mesyuarat AJK tersebut.

Sekian sahaja. Mohon maaf dan salam saya kepada semua AJK yang hadir mesyuarat kelak. Was salam.

Ulun
Minta Penjelasan Tinjau
Tue Jan 30, 2007 4:01PM
60.52.75.42
Rasanya ada satu hal yang kita perlu jelas terlebih dahulu. Dalam Perlembagaan PBM, adakah PBM dikatakan mempunyai cawangan? Adakah PBM Bangi, Shah Alam, Sungai Besar dll yang wujud sekarang diiktiraf secara sah sebagai "cawangan PBM."
Mungkin Angah Tinjau boleh memberi penjelasan?

datuk inul
PBM CAWANGAN2
Tue Jan 30, 2007 4:25PM
218.111.23.220
Berhubung PBM CAWANGAN2 SAH DI SEGI KULAAN,tidak sah sebagai cawangan pertubuhan.Kerana tidak ada perdaftaran dgn .jabatan pertubuhan daerah mahupun negri itu......Olih yang demikian segala aktiviti di ulah sebagai sokongan aktiviti pbm pusat yg sedang guring.....Maka di peringkat luar dari PBM pusat di panggil bubuhan haja......

elbi
Amun kada salah pangingat ulun
Tue Jan 30, 2007 6:31PM
202.188.228.70
wayah masyuarat agung PBM di Taluk Intan dahulu ada
'cadangan ' nang diluluskan hagan maulah cawangan-cawangan PBM. Supaya ianya batambah kukuh manjadi panyokong ka PBM pusat.

Amun bujur, hudahlah parlambagaan dipinda kaya itu....

Anonymous
Re: Amun kada salah pangingat ulun
Tue Jan 30, 2007 6:39PM
218.111.23.220
balum ngahai
amun di pangil bubuhan
amun handak bacawangan daftar dahulu pbm selangor
hanyar ,daerah pulang....tu makam jadi kuku pbm pusat

Ulun
PBM oh PBM!
Tue Jan 30, 2007 7:20PM
60.52.74.137
Nah, amun damintu Perlembagaan PBM perlu dipinda, imbah tu cawangan-cawangan PBM pun musti didaftarkan.
Mudah-mudahan imbah mesyuarat 4 Mac ni PBM bujur-bujur "bangun" dan proaktif sedikit

elbi
mambari panduan.....
Tue Jan 30, 2007 11:05PM
202.188.228.123
Ulun ni bahari ahli Persatuan kelab-kelab Belia Malaysia (MAYC) parak 20 tahun ( Parsatuan kami di Sungai Dorani suah dapat johan partandingan Kurnia Belia Jaya paringkat Salangor dua kali awan Naib Johan paringkat kabangsaan sakali, nomor tiga sakali).

Parsatuan MAYC ni di paringkat cawangan badaftar saurang. Imbah tu bagabung di paringkat nagri awan kabangsaan. Kabaikannya, bila paringkat nagri awan kabangsaan kada aktif banar, MAYC cawangan kawa haja bagarak saurang maulah napa haja projek ( Wayah tu presidennya Sanusi Junid imbah tu diganti pulang oleh Hamid Albar ).

PBM amun handak umpatan kaya cara MAYC tu bagus haja jua. Sababnya, kada timbul tewas manewas sasiapa bila PBM pusat kada pati bagarak. PBM di cawangan ayu haja maulah program napa-napa kah, paraya mahadangi PBM pusat ' bangun ' amun inya ' taguringan ' ....

Langkah pamulaan parlambangaan diubah dahulu wayah masyuarat agung kainak.

No comments: